Egitura lau mugimendu kontrastezkotan egituratzen da: hasierako allegroa, indartsua eta ia martziala, zeinak Weberren martxa hartzen baitu abiapuntutzat eta potentzia sinfoniko handiz garatzen baita; scherzoak (Turandot) gai txinatar bat dakar, Europan Gozzi eta Weberren bidez ospetsu bihurtu zena, eta hemen izaera orientalizatzailearekin eta burleskotik gertuko dinamika aldakorrekin tratatua; andantinoak lirismo eutsi bat eskaintzen du, malenkonia kutsu batekin, obra kameristikoen espresionismoa gogoraraziz; eta azken marsch-ak, zeina kontrapuntismoz idatzia eta dirdaitsua baita, amaiera ematen dio obrari, sormen-egintzaren ihauteri-kutsuko ospakizun batekin. Horrela, Hindemithek oreka bat lortzen du iraganarekiko erreberentziaren eta ahots modernoaren baieztapenaren artean, eta ondare erromantikoaren ikuspegi kaleidoskopiko bat proiektatzen.
Ondoren, Elegy & Scherzo, Johan de Meij-ena: elkarrizketa estuan arituko da biolontxelo bakarlariaren eta banda sinfonikoaren artean. Lanak, Rachmaninoff-i omenaldi gisa idatzia izanik, errusiar konpositore horren lirismo iluna gogorarazten du, adierazpen-karga handiko elegia baten bidez, eta scherzo-arekin kontrastea eginez, zeina arinagoa eta alaiagoa baita. Bakarlariarentzako idatzia izanik, baliabide tekniko eta espresibo ugari behar izan zituen; Álvaro Lozano biolontxelo-jotzaile gazteari -Zentroarteko Lehiaketa Melomanoan irabazlea izan zen- sonoritate bero bat eta musikaltasun heldu bat erakusteko aukera ematen dio.
Extreme Make-over lanak –Johan de Meij-ena hau ere- ixten du programa. Lan hori Tchaikovskyren koro baten gaineko bariazioen fantasia bikain baten gisa sortu zen, hain zuzen, Album for the Young, Op. 39 delakoaren neguko eszenako koroaren gainean. Zelula melodiko sinple horretatik abiatuta, konpositoreak transformazio tinbriko eta estilistikoen joko etengabe bati ekiten dio, hasierako ideia prozesu alkimiko baten eraginpean jarriko balitz bezala. Nabarmentzekoa da flauta-laukote baten parte-hartze bakarkakoa (piccoloa, txirula solean eta txirula baxua barne); estilo minimalistako sekzio bat dakar, bai eta perkusio txundigarri bat ere amaieran. Izenburuak, erreforma-programa ezagunei ez ezik, musikako makeover kontzeptuari ere egiten die erreferentzia, hemen soinuzko metamorfosiaren ariketa gisa aditurik.
Luis Orduñaren zuzendaritzapean, programa honek gonbita egiten du itzal erromantikoetatik etengabe aldatzen ari den irudimen garaikide batera igarotzeko. Kontzertu honek, Amets Egitearen Artea zikloarekin ezin hobeto bat eginez, bidaia bat proposatzen du iraganaren eta etorkizunaren artean, musikazko gaiaren eta haren berrasmatze etengabearen artean.
Zuzendaria: Luis Orduña.
Egitaraua:
Abonamenduak: uztailaren 16tik aurrera, 16:00etan hasita. Telefonoz (945 16 10 45), lehiatilean (Turismo Bulegoan, Plaza Berrian) eta online:
Sarrerak: 2025eko irailaren 4tik aurrera.
Informazio gehiago: