Natura Elektronikoa 2024 zikloaren barruan.
Amsia
Amsia aspaldi jazotako eta desegindako euskal musikaren (esperimentalaren) figura adierazgarri ezkutuetako bat da. Azkoitiko (Gipuzkoa) Mataderon “Carlos Desastre” izeneko batek bataiatu zuen duela bi hamarkada baino gehiago, eta “Las otras músicas” edo “Músicas arriesgadas” izeneko musika eszena autoktono baten bilakaeraren laburpen laburra. Tradizioa eta folklorea paisaiaren parte diren leku batean, zarata eta soinuaren bidez edertasuna bilatzeko enegarren saiakera.
Izaera bakartia eta erabat elektronikoa du, eta, gaur egun, bere lana MIDI orkeztazioetan oinarritzen da, soinu sintetizatuekin, binilozko diskoekin eta sampler-en liburutegiekin batera, emaitza kaotikoa eta ezin aurreikusizkoa duen soinu-collage batean. Kutsu dramatiko eta kezkagarria duten musikak, edertasun bitxi eta ordenarik gabeko soinu-iruditerian murgiltzen gaituztenak.
Aldi berean, 333modules enpresaren sortzaileetako bat izan zen. Enpresa horrek Eurorack formatuko sintetizadorerako moduluak diseinatu, eraiki eta saltzen ditu, musikarekin, soinuarekin eta hardware-elektronikarekin zerikusia duen guztiarekiko pasioaren eta dedikazioaren emaitza, izaera irekia, esperimentala eta D.I.Y.
Merche Blasco
Merche Blasco Berlin eta Bartzelona artean bizi den artista multimedia eta konpositorea da.
Merchek muntaia teknologiko zehaztugabeak diseinatu eta eraikitzen ditu, konposizio- eta performance-gorpuztuak eta entzuteko modu berriak ahalbidetzen dituztenak. Pieza horiek sortuta, beste erakunde batzuekin hierarkia horizontalagoa ezartzen saiatzen da Merche, kontrola, zehaztasuna eta boterea bezalako parametroetatik aldenduz. Horren ordez, Merchek espazio kolaboratiboak sortu nahi ditu, non eraikitzen dituen tresnek agentzia propioa duten, eta non bere gorputzarekin egiten duen lana eta material organikoen esplorazioa elementu zentralak diren.
Mercheren lana espazio publikoetan egiten diren soinu-performance parte-hartzaileen esparruan ere garatzen da, publikoaren barruan eta publiko horren eta ingurunearen artean sinergiak sortuz, musika-sorkuntza kolektiboaren eta entzutearen bidez.
Besteak beste, Whitney Museum of American Art, The Shed, CTM Festival, MaerzMusik, Sónar jaialdia, La Biennale di Venezia, NIMEren hitzaldiak, Txileko Tsonami International Sound Art Festival, Mapping Festival, Santiago Arte garaikideko Santiago Museum. Besteak beste, The New York Times, The Wall Street Journal, El Pais Semanal eta The Wire magazine aldizkarietan argitaratu du bere lana.