Arkitekturak mugak gainditzen ditu eta kultura garaikideko hainbat esparrutan agertzen da. Zinemak, arte bisual nagusi gisa, funtsezko tresna narratibo bihurtu du arkitektura eta hirien birsortzea. Horregatik, Euskadiko Arkitektura Institutuak, Gaztela eta Leongo Film Comission-en laguntzarekin, topaketa hau proposatzen eta antolatzen du zazpigarren arteak bizi garen espazioak nola eraikitzen, eraldatzen eta berrinterpretatzen dituen aztertzeko.
Zinemak duen magiaren zati bat lokalizazioen ilusioa da. Kokalekuek ekoizpen baten behar estetikoei eta ekonomikoei erantzuten diete. Dekoratuekin filmatzen jarraitzen den arren, pantaila berdearen teknologiak estudioko plato landuen beharra murriztu du neurri handi batean: garai edo leku jakin bat birsortzeko dekoratu daitezkeen kanpoalde iraunkorrak. Hain ezaguna ez den baina finkatuta dagoen trikimailu bat hirien bikozketa da, eta lekurik aproposena irisgarria ez denean edo filmatzeko garestiegia denean egiten da.
1 Azterlan kasua. Gaztela eta Leon Erdi Aroko Londres bezala Orson Wellesen filmetan
Kristine Guzmán, Gaztela eta Leon Film Commission
2 Azterlan kasua. Espainia mendebalde urrun gisa Sergio Leoneren arabera
Sergio García, Sad Hill Kultur Elkartea
3 Azterlan kasua. Errusia Sorian aurkitzen Doctor Zhivagorentzat
Víctor Matellano, zinema-zuzendaria
4 Azterlan kasua. Euskal Herriaren paisai ezberdin eta anitzak filmaketerako.
Gorka Askasibar, lokalizazio arduraduna
Azterketuko diren kasu zinematografiko hauen bidez, eraikitako espazioei buruzko hausnarketa zabaldu nahi du Euskadiko Arkitektura Institutuak, babesleku eta funtzio gisa ez ezik, arkitektura herritarren eguneroko esperientziarekin bat egiten duen narrazio-eraldaketarako agertoki, sinbolo eta tresna ere badela erakusteko.