Jorge Oteiza artistaren unibertsora bidaia, lengoaia koreografiko garaikide eta hiritarrean barrena.
Estetika negatiboa, sormen-prozesua artearen bakardadean eta bere hutsunean eta Cromlech neolitikoari buruzko hausnarketak toki jainkotiar gisa bezalako kontzeptuak eszena garaikidera eramaten dira. A. Canoren proposamenak Oteizak saiakeran egin zuenaren antzeko irakurketa desordenatua proposatzen du, tatxoiak eta bazterrean idatzitako oharrak errepikatuz eta ikuslea eskuizkribuaren ikerketa kontzeptualean murgilduz.
Fitxa artistikoa:
ITSASO A. CANO
María de Ávila Goi Mailako Dantza Kontserbatorioan graduatua koreografia garaikideko espezialitatean. Gorputzaren hizkuntzarekiko eta adierazpen desberdinekiko duen sentikortasunak Graham N.Y., Japoniako Butoh dantza edo Gurdjieffen eta Sufi biraren dantza mistikoak bezalako tekniketan trebatzera eraman du. Bere lan koreografikoaren ezaugarria arte bizien, musikaren, argiztapenaren eta ikus-entzunezko sorkuntzaren batasuna da.
1999. urteaz geroztik, hainbat konpainiarentzat egiten du lan, eta 2008tik aurrera, bakarkako lehen piezak muntatzen hasi zen, 2013an ZUK formatu handiko lehen lana aurkeztu zuen arte, Carlos III .a Unibertsitateko lehiaketa koreografikoak eta Madrilgo Sortzaile Gazteen Lehiaketak saritutako pieza. Ikuskizunen artean, HALKA (2014), VACA (2015) eta MATERIA (2018) nabarmentzen dira. Bere lanak Espainian, Europan, Amerikan eta Asian zehar ibili dira eta askotan saritu dute.
Azken urteotan koreografo lana aholkularitza artistikoarekin eta hainbat jaialdiren antolaketarekin uztartu du, dantza garaikidea eta hiritarra publiko berriei ezagutarazteko, ColiseoBreaking, A Ras de Suelo, Battle of the Year, Ribera en Danza, Canal Street Battle… bezalako ekitaldien bidez. Gaur egun Ribera en danza jaialdiaren 5. edizioan ari da lanean.