2025eko Ziortzako Kontzertuak jaialdiaren barne.
Franck Emanuel Comte, zuzendaria.
XVII. mendearen hasieran, Italian emakume konpositoreen benetako loraldia izan zen. Nahiz eta batzuek, Isabella Leonardak esaterako, karrera komentu barnean garatu zuten, Italia lehen konpositore profesional ezagunen bizileku izan zen. Horrela bada, han jardun ziren Barbara Strozzi, veneziar musika-jeinuaren irudi nagusia, eta Antonia Bembo, hain ezaguna ez den arren, ezagutzea benetan merezi duena. Aldi berean, Frantzian, familia oneko neska gazteek arte-hezkuntza eta musika-prestakuntza izatea funtsezkoa zen, nahiz eta salbuespenez baino ez zuten lortzen profesional izatea. Horietako ospetsuena, zalantzarik gabe, Élisabeth Claude Jacquet de la Guerre izan zen, Luis XIV.a erregearen babespekoa. Emakume batek idatzi eta Parisko Operan aurkeztutako opera bakanetako baten konpositore izan zenez, bere mendean arrastoa utzi zuen eta kide askorentzat inspirazio-iturri izan zen; hala nola, Françoise de Saint-Nectaire, Julie Pinel eta Mademoiselle Duvalentzat. Zenbat partitura ahaztu eta pertsona karismatiko dauden aurkitzeke!
Hasieratik, Le Concert de l’Hostel Dieu garrantzitsua izan da Frantziako eszena barrokoan. Taldea XVIII. mendeko ahots eta instrumentu errepertorioaren interpretazioan ikuspegi sentikorra eta dinamikoa izateagatik nabarmentzen da, eta ikuspegi historiko eta filologikoa sistematikoki sustatzen du.
Franck-Emmanuel Comte artista sutsu eta hezitzaile konprometituaren zuzendaritzapean, taldeak eskualdeko errepertorioaren originaltasuna eta espezifikotasuna defendatzen ditu, eta batez ere, Auvergne-Rhône-Alpes eskualdeko liburutegietan gordetako eskuizkribu barrokoak gailentzen dira. Beraz, partitura argitaragabeen hainbat interpretazio eta edizio egin ditu, Lyonek Italiarekin zituen lotura pribilegiatuek aberastuta.
Musika barrokoaren aberastasuna eta aniztasuna gure garaira ekartzea da Le Concert de l’Hostel Dieuren indarguneetako bat. Kolaborazio artistiko bizigarriek elikatzen dute taldea, eta hainbat jatorritako kultura eta artistarekin biltzen ditu estetika barrokoak. Bere sorkuntzek kontzertuaren formatua berrasmatzen dute eta adin ezberdinetako bestelako publikoarengana iristea eta inguru periferikoetan ere emanaldiak egitea du helburu.
Sortu eta interpretatzeaz gain, Le Concert de l’Hostel Dieuk nazioarteko kantu lehiaketa edo akademietan nabarmendutako bakarlari gazteak ere laguntzen ditu karrera hasieran.
Le Concert de l’Hostel Dieuk Lyon hiriaren, Auvergne-Alpes Rodano eskualdearen, Kultura Ministerioaren, Frantziako Institutuaren, Bureau Exporten, ADAMIren, SPEDIDAMen eta Maison de la Musique Contemporaine-ren babesa jasotzen du.